• Voorzitter: Hans Lammers

• Vice voorzitter: Hanneke Smit

• Secretaris: Bas de Vos

• Penningmeester: Leendert Boudesteijn.

• Bestuurslid: Jan Trompper

• Bestuurslid: Yvette Jansen

Donderdag 8 december 2022 nam Rob van de Zande uit Oude-Tonge afscheid als bestuurslid en Penningmeester bij Stichting Podium Goeree-Overflakkee.

Na ruim 10 jaar deze functie te hebben vervuld vond Rob het tijd om het stokje over te dragen.

Met een functie als penningmeester ben je bij bijna alle projecten wel betrokken en komen tal van subsidie aanvragen uit hand.

Rob is één van de langst zittende bestuursleden en met het vertrek van Rob, vertrekt er dus ook veel kennis.

Gelukkig blijft Rob voor vragen beschikbaar.

Tijdens het afscheidsdiner in restaurant Llev werd Rob door voorzitter Hans Lammers toe gesproken en herinneringen opgehaald, tevens Werd Rob de zilveren Meekrapspeld op gespeld.

Deze speld is ontworpen en gemaakt na de afronding van het Meekrapproject en de openluchtvoorstelling op het Diekhuusplein te Middelharnis, staat symbool wat Stichting Podium sindsdien geworden is.

Deze herinneringsspeld is gemaakt door zilversmid Daan Brouwer (Haarlem) naar de meekrapspade op de affiche door H.J. Jassoy.

De taak van Penningmeester wordt overgenomen door Leendert Boudesteijn uit Battenoord.

Zou je iets over jezelf willen schrijven vroeg onze secretaris Bas de Vos. Daar kun je geen nee op zeggen en ik zal daar kort op in gaan. Ik  woon sinds 4 jaar op Flakkee, eerst in het dorp Nieuwe Tonge en ruim een jaar in Battenoord. Ben hier beland en dat is niet toevallig omdat ik in mijn jeugd veel vakanties heb doorgebracht bij mijn grootouders in Ouddorp.  Daarvoor heb ik langere tijd in Rotterdam gewoond. Na mijn pensioen bij de Koninklijke Luchtmacht op 55 jarige leeftijd (nu bijna niet meer voor te stellen) ben ik betrokken geraakt als zakelijk leider bij het de oprichting van het New Rotterdam Jazz Orchestra een orkest van 15 jonge musici afkomstig  van diverse conservatoria. Mijn betrokkenheid was niet toevallig omdat mijn zoon initiatief nemer was van dit project. Met dit orkest zijn meerdere CD opnamen gemaakt en concerten uitgevoerd zoals optredens op het North Sea Jazz Festival. Na een fantastische periode van ruim 11 jaar heb ik het stokje overgedragen aan Jazz International Rotterdam. Omdat mijn zeilboot al enige tijd lag te wachten op grotere avonturen ben ik samen met mijn partner in 2014 vertrokken naar o.a. de Middelandse Zee.  Nu inmiddels woonachtig in Battenoord viel me op dat er zomers relatief weinig Kunst en Cultuur (met een grote K) is op te snuiven op Flakkee. Dit bracht me op het idee om daar wat aan te doen en zelf een concert te organiseren, dat overigens in no time was uitverkocht! Belangstelling genoeg dus en inmiddels besloten 4x per jaar een optreden met Kleinkunst te organiseren (www.Battenoord13.nl).  Inmiddels werd ik gevraagd om Rob van de Zande op te volgen als penningmeester van Stichting Podium en dat opent voor mij weer nieuwe wegen naar meer professionele kunst en cultuur op Goeree Overflakkee.