Vitrineproject

Kleine wissel:

Na ruim 1,5 jaar kunnen we gelukkig het Vitrineproject weer opstarten.                                                                                                                         Met de Corona epidemie waren vele gebouwen gesloten of niet toegankelijk.                                                                                                                       Na de schoolvakantie durven we het weer aan en kunt u genieten van de diverse collecties die hierin gepresenteerd worden.       Tijdens deze periode werden er ook collecties vervangen of niet opgevuld, omdat de exposant deze terug wilde.                             Gelukkig hebben we hiervoor vervangende collecties gevonden. Ook is er één locatie afgevallen n.l. het Melishof te Melissant, we zijn opzoek naar een nieuwe locatie en  onze belangstelling gaat bijzonder uit naar Herkingen, dit is het enige dorp waar de nog ontbreekt.

Op 20 locaties van Goeree-Overflakkee zorgt onze enthousiaste groep vrijwilligers dat U de wisselende exposities gratis kunt bekijken.           Onze vitrines met verrassende exposities bieden een podium voor kunstenaars, historisch erfgoed en verzamelaars.

De heer Kalle bij zijn collectie houtbewerking gereedschappen.

Onze locaties zijn op dit moment:

• Achthuizen Buurthuus – Werkstukken costumière Mevr.                Kalle.
• Ooltgensplaat MFC ’t Centrum – Filmhuis Middelharnis.
• Oude Tonge Ebbe en Vloed – Breston Nieuwe Tonge.
• Den Bommel Bommelstee – Simon Admiraal modelbouw.
• Stad a/h Haringvliet Trefpunt – Goeree-Overflakkee mijn eiland.
• Sommelsdijk Nieuw Rijsenburgh – J.D. van Keulen trofeeën.
• Nieuw-Tonge Ons Dorpshuis – A.J. Visser, beelden.
• Middelharnis Wijkcentrum –  Peter Mans, Klompen.
• Middelharnis voormalige RGO – Iman Braber, houten figuren.
• Middelharnis Diekhuus – Marja Mulder- Faassen,                      poppenhuisservies.
• Middelharnis Diekhuus – Jan Trompper, Geschiedenis Diekhuus.
• Melissant Vollenhoven – Rob v/d Zande Speldjes.
• Dirksland Vroonlande – de Jeu, Spaarpotten.
• Dirksland Ziekenhuis –   Kunstwereld Zuidwester.                                      • Dirksland Bestenwaerd –  Simon Admiraal modelbouw.
Melishof Melissant – Locatie vervallen.
• Stellendam Haegse Huus – De reizende dichters.
• Eben-Heäzerschool Havenhoofd – M. Kalle Timmermansgereedschap.
• Ouddorp Huisartsenpraktijk – Murni Latif Fotografie.
• Ouddorp De Vliedberg – M. Mulder-Faassen                                Boekenleggers.
• Goedereede Complex Westvoorne – Simon Admiraal modelbouw.

Meedoen als vrijwilliger?
Onze Podium vrijwilligers wisselen de exposities regelmatig. We kunnen altijd extra handen gebruiken.
Het is verantwoordelijk maar erg leuk werk. Allerlei interessante kunstwerken, erfgoed en verzamelingen gaan door uw handen en u draagt iets bij aan het culturele klimaat op Goeree-Overflakkee

Ook iets voor U?

Meldt u aan of vraag  vrijblijvend informatie op via                           info@stichtingpodium.nl

Meedoen als exposant?
Voorlopig kunnen we weer vooruit maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe exposanten. Het kan van alles zijn, een verzameling speldjes tot kunst of hobby. Maar ook de historie van ons eiland en zijn bewoners of bedrijven vinden veel mensen interessant, Podium bied een podium met haar vitrineproject.

Kosten zijn hieraan niet verbonden.
Informatie hierover bij: Bas de Vos.
Per e-mail of per telefoon: 0187-632769

Meedoen als bedrijf of organisatie?
Podium organiseert dit project met haar vrijwilligers en zonder structurele overheidssubsidie. We kunnen dus steun gebruiken.  Dan bedoelen we niet direct geld hoor.
(hoewel ook een financiële bijdrage altijd welkom is natuurlijk)

We zoeken eigenlijk structurele partners op het eiland met een goed hart voor cultuur, erfgoed en mensen. Wat u kunt bijdragen? Dat weet u zelf het beste.

Ons project onder de aandacht brengen van uw medewerkers zouden we sowieso op prijs stellen. Of uw leveranciers of klanten. Meer bezoekers of vrijwilligers zijn altijd welkom.

Aansluiten bij ons netwerk met uw eigen expertise zou voor ons van grote betekenis zijn. Zo’n ondersteunend netwerk versterkt onze basis.  Wat u wanneer wilt bijdragen bepaalt u zelf.

Zo is er van tijd tot tijd behoefte aan vervoer of opslagruimte. Aan hulp bij goede publiciteit voor een speciale expositie. Of even ruimte voor een juridische of organisatorische vraag. Maar als u onder uw medewerkers een slimmerik hebt die van tijd tot tijd een vrijwilligersbijeenkomst wil organiseren zeggen we ook geen nee.

Misschien wilt u zelfs met een team van uw medewerkers een deel van de eilandelijke periodieke expositiewissel onder uw hoede nemen? Zoiets is van grote betekenis voor ons want het draagt fors bij aan de continuïteit van het project. Voor de medewerkers is het van tijd tot tijd een leuke onderbreking van de dagelijkse praktijk.

Interesse?  Als u ons mailt via info@stichtingpodium.nl nemen we snel contact met u op.

Kijk ook een op onze facebookpagina