Vitrineproject

Kleine wissel 2024:

In de weken 09 t/m 07  is de kleine wissel uitgevoerd.                                    Wegens de verbouwing van het Diekhuus te Middelharnis is deze locatie tijdelijk niet voor ons beschikbaar, we hopen dat wij hier na de verbouwing ook weer over een plaats kunnen beschikken.                  Het Vitrineproject is gestart in 2007 en u kunt zich voorstellen dat er een grote diversiteit aan collecties gepasseerd zijn, het is dan ook moeilijk om nieuwe collecties te tonen.                                                                  Wij doen daarom een beroep op u.                                                                            U kunt zich aanmelden om te exposeren, de deelnam hieraan is gratis verderop in deze pagina vind u informatie over deelname.

Op 20 locaties van Goeree-Overflakkee zorgt onze enthousiaste groep vrijwilligers dat U de wisselende exposities gratis kunt bekijken.           Onze vitrines met verrassende exposities bieden een podium voor kunstenaars, historisch erfgoed en verzamelaars.

Onze locaties zijn op dit moment:

• Achthuizen Buurthuus – Rob v/d Zande Speldjes.
  • ’t Centrum Ooltgensplaat – Kunstwereld Zuidwester.
  • Oude Tonge Ebbe en vloed de Jeu Spaarpotten.
  • Den Bommel Bommelstee – Piroska Koppenaal Porseleinen poppen.
  • Stad a/h Haringvliet Trefpunt – Simon Admiraal modelbouw.
  • Sommelsdijk Nieuw Rijsenburgh – M.Kalle Timmermansgereedschap.
  • Nieuwe-Tonge Ons Dorpshuis – Simon Admiraal modelbouw.
  • Middelharnis Wijkcentrum – De reizende dichters.
  • Middelharnis Voormalig RGO – Murni Latif Fotografie.
  • Diekhuus Middelharnis – Wegens verbouwing verplaatst.
  • Melissant Vollenhoven – Auperle: Razenberg schilderijen.
  • Dirksland Vroonlande – Vingerhoedjes.
  • Dirksland Ziekenhuis – Dineke Jansen modelbouw.
  • Dirksland Bestenwaerd – Job Padmos Bedrijfstafelvlaggetjes.
  • Herkingen Johan Frisoschool – Hans de Haan Flessen scheepjes.
  • Stellendam Haegse Huus – Auperle Singles.
  • Havenhoofd Eben-Heazerschool – Broekhoven Delfsblauw.
  • Goedereede Complex Westvoorne – Auperle Broodtrommels.
  • Ouddorp Huisartsenpraktijk – Molenwetenswaardigheden.

Meedoen als vrijwilliger?
Onze Podium vrijwilligers wisselen de exposities regelmatig. We kunnen altijd extra handen gebruiken.
Het is verantwoordelijk maar erg leuk werk. Allerlei interessante kunstwerken, erfgoed en verzamelingen gaan door uw handen en u draagt iets bij aan het culturele klimaat op Goeree-Overflakkee

Ook iets voor U?

Meldt u aan of vraag  vrijblijvend informatie op via                           info@stichtingpodium.nl

Meedoen als exposant?
Voorlopig kunnen we weer vooruit maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe exposanten. Het kan van alles zijn, een verzameling speldjes tot kunst of hobby. Maar ook de historie van ons eiland en zijn bewoners of bedrijven vinden veel mensen interessant, Podium bied een podium met haar vitrineproject.

Kosten zijn hieraan niet verbonden.
Informatie hierover bij: Bas de Vos.
Per e-mail of per telefoon: 0187-632769

Meedoen als bedrijf of organisatie?
Podium organiseert dit project met haar vrijwilligers en zonder structurele overheidssubsidie. We kunnen dus steun gebruiken.  Dan bedoelen we niet direct geld hoor.
(hoewel ook een financiële bijdrage altijd welkom is natuurlijk)

We zoeken eigenlijk structurele partners op het eiland met een goed hart voor cultuur, erfgoed en mensen. Wat u kunt bijdragen? Dat weet u zelf het beste.

Ons project onder de aandacht brengen van uw medewerkers zouden we sowieso op prijs stellen. Of uw leveranciers of klanten. Meer bezoekers of vrijwilligers zijn altijd welkom.

Aansluiten bij ons netwerk met uw eigen expertise zou voor ons van grote betekenis zijn. Zo’n ondersteunend netwerk versterkt onze basis.  Wat u wanneer wilt bijdragen bepaalt u zelf.

Zo is er van tijd tot tijd behoefte aan vervoer of opslagruimte. Aan hulp bij goede publiciteit voor een speciale expositie. Of even ruimte voor een juridische of organisatorische vraag. Maar als u onder uw medewerkers een slimmerik hebt die van tijd tot tijd een vrijwilligersbijeenkomst wil organiseren zeggen we ook geen nee.

Misschien wilt u zelfs met een team van uw medewerkers een deel van de eilandelijke periodieke expositiewissel onder uw hoede nemen? Zoiets is van grote betekenis voor ons want het draagt fors bij aan de continuïteit van het project. Voor de medewerkers is het van tijd tot tijd een leuke onderbreking van de dagelijkse praktijk.

Interesse?  Als u ons mailt via info@stichtingpodium.nl nemen we snel contact met u op.

Kijk ook een op onze facebookpagina