5e Muziek in de Voorstraat 2017

Bijzondere muzikale wandeling
5e Muziek in de Voorstraat

Het huiskamerfestival Muziek in de Voorstraat wordt dit jaar gehouden op vrijdag 22 september. Het bestaat uit een wandeling langs vijf bijzondere concerten in vijf bijzondere panden aan de Voorstraat van Middelharnis. Dit jaar treden op Elly Bakker en Paul Kieviet (blokfluit/orgel), StarkLinnemann (jazz, klassiek, wereldmuziek), Codarts Musical (zang), Saxofoonkwartet Blast en Ralph Rousseau Meukenbroeks  (viola da gamba). Voor meer informatie over de optredende muzikanten volg Facebook muziekindevoorstraat. De ontvangst voor het festival is in het Oude Raadhuis van 18.45-19.15uur, daar liggen toegangsbewijzen en programma klaar. De kaarten zijn inclusief koffie bij ontvangst en consumptie in de pauze. Kaarten van € 25,00 kunnen worden besteld via muziekindevoorstraat@gmail.com ,
stichting Podium G-O verzorgt de administratie.

De variatie in muzikale sferen en stijlen, instrumenten en huizen is groot; dat maakt Muziek in de Voorstraat tot een uitdaging en een belevenis. Want de afstand tot de muzikanten is klein in de huiskamers. De concertlocaties zijn herkenbaar aan de kleurige loper voor de deur en het programma leidt de bezoekers langs de concerten. Ook voor de muzikanten is Muziek in de Voorstraat een uitdaging: de meeste van hen spelen vier keer hun concert van twintig minuten.
De organiserende werkgroep is bij met de medewerking van de bewoners, die hun huiskamer of ruimte beschikbaar stellen. Zonder hen geen festival. Pas op de festivalavond wordt bekend gemaakt welke panden dit jaar in de wandeling zitten. Muziek in de Voorstraat wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Goeree-Overflakkee en sponsoren. Het festival is een initiatief van de gelijknamige werkgroep onder auspiciën van stichting Podium Goeree-Overflakkee.