Wandelen, fietsen op Goeree-Overflakkee.

Informatie via QR-codes
Wandel- en Fietsroutenetwerk
Goeree-Overflakkee

In februari zijn weer tien qr-bordjes toegevoegd aan het wandel- en fietsroutenetwerk Goeree-Overflakkee. De qr-bordjes bevatten compacte informatie over karakteristieke plekken en een code die de gebruiker van een smartphone brengt op de website erfgoedlijngo.nl. Deze site bevat foto’s en extra informatie over de eilandelijke geschiedenis. Nieuw in deze serie is een audio-route tussen de fietsknooppunten Ouddorp-Haven en Oude-Tonge met gesproken verhalen over de Watersnoodramp. Ook uit Stellendam en Nieuwe-Tonge zijn herinneringen te horen. Te beluisteren op de website izi.travel.nl

De andere qr-bordjes zijn geplaatst bij projecten die in het kader van de Erfgoedlijn Goeree-Overflakkee worden ontwikkeld, zoals het opknappen van de oude Stellendamse haven, de Zuiderdieproute, het weeghuisje in Ooltgensplaat en het kunstwerk Kaaiwerker op de kade van Oude-Tonge. Ook het Streekmuseum Goeree-Overflakkee is van een bordje voorzien dat belangstellenden op de website van het museum brengt-belangrijk als je er buiten openingstijden voor de deur zou staan!

Binnenkort worden de codes ook gebruikt bij de Zit- en Beleefelementen die door Staatsbosbeheer worden geplaatst in Den Bommel, Stellendam en op Hellegatsplein.

De qr-bordjes worden voor de Erfgoedtafel Goeree-Overflakkee gemaakt door Stichting Podium G-O in samenwerking met VVV Goeree-Overflakkee. De erfgoedlijn Goeree-Overflakkee wordt mogelijk gemaakt door de Provincie ZH, de gemeente Goeree-Overflakkee en maatschappelijke organisaties.
Het thema van de eilandelijke erfgoedlijn is ‘over leven met het water’ en ook dit jaar verschijnt weer een erfgoedkrant met informatie over de verschillende projecten. Kijk ook op: www.erfgoedlijngo.nl