Vitrineproject

Nieuwe Locatie voor het Vitrineproject:

Het Dorpshuis in Nieuwe-Tonge heeft nu ook zijn vitrine.                  Met hierin de collectie van Simon Admiraal, later hierover meer informatie.

Op meer dan 20 locaties op Goeree-Overflakkee zorgt onze enthousiaste groep vrijwilligers dat U de wisselende exposities gratis kunt bekijken. Onze vitrines met verrassende exposities bieden een podium voor kunstenaars, historisch erfgoed en verzamelaars.

Kunstwerken van Elly Bovee.

Onze locaties zijn op dit moment:

• Achthuizen Buurthuus – Meekrap.
• Ooltgensplaat MFC ’t Centrum – Leni Verkerk tasjes, poppetjes van afval.
• Oude Tonge Ebbe en Vloed – Auperle dinkey toys.
• Den Bommel Bommelstee – Johannes Reyntjes Boeken.
• Stad a/h Haringvliet Trefpunt – Streekmuseum 1.
• Sommelsdijk Nieuw Rijsenburgh – Werkstukken costumière Mevr. Kalle.
• Nieuw-Tonge Ons Dorpshuis – Simon Admiraal modelbouw.
• Middelharnis Wijkcentrum – Breston Nieuwe Tonge.
• Middelharnis Bibliotheek – Goeree-Overflakkee mijn eiland.
• Middelharnis Diekhuus – Filmhuis Middelharnis.
• Middelharnis Diekhuus – Jan Trompper, Geschiedenis Diekhuus.
• Melissant Vollenhoven – Marja Mulder-Faassen, poppenhuisservies.
• Dirksland Vroonlande – Iman Braber, houten figuren.
• Dirksland Ziekenhuis – Peter Mans, Klompen.
• Dirksland Geldershof – A.J. Visser, beelden.
• Dirksland De Schakel – Elly Bovée, stoffen objecten.
• Stellendam Haegse Huus – Rob v/d Zande Speldjes.
• Ouddorp VVV – Niet beschikbaar
• Ouddorp Huisartsenpraktijk – de Jeu, Spaarpotten.
• Ouddorp De Vliedberg – Sarette Bakelaar, Edelsmid.
• Goedereede Complex Westvoorne – Kunstwereld Zuidwester.

Meedoen als vrijwilliger?
Onze Podium vrijwilligers wisselen de exposities regelmatig. We kunnen altijd extra handen gebruiken.
Het is verantwoordelijk maar erg leuk werk. Allerlei interessante kunstwerken, erfgoed en verzamelingen gaan door uw handen en u draagt iets bij aan het culturele klimaat op Goeree-Overflakkee

Ook iets voor U?

Meldt u aan of vraag  vrijblijvend informatie op via                           info@stichtingpodium.nl

Meedoen als exposant?
Voorlopig kunnen we weer vooruit maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe exposanten. Het kan van alles zijn, een verzameling speldjes tot kunst of hobby. Maar ook de historie van ons eiland en zijn bewoners of bedrijven vinden veel mensen interessant, Podium bied een podium met haar vitrineproject.

Kosten zijn hieraan niet verbonden.
Informatie hierover bij: Bas de Vos.
Per e-mail of per telefoon: 0187-632769

Meedoen als bedrijf of organisatie?
Podium organiseert dit project met haar vrijwilligers en zonder structurele overheidssubsidie. We kunnen dus steun gebruiken. Dan bedoelen we niet direct geld hoor.
(hoewel ook een financiële bijdrage altijd welkom is natuurlijk)

We zoeken eigenlijk structurele partners op het eiland met een goed hart voor cultuur, erfgoed en mensen. Wat u kunt bijdragen? Dat weet u zelf het beste.

Ons project onder de aandacht brengen van uw medewerkers zouden we sowieso op prijs stellen. Of uw leveranciers of klanten. Meer bezoekers of vrijwilligers zijn altijd welkom.

Aansluiten bij ons netwerk met uw eigen expertise zou voor ons van grote betekenis zijn. Zo’n ondersteunend netwerk versterkt onze basis.  Wat u wanneer wilt bijdragen bepaalt u zelf.

Zo is er van tijd tot tijd behoefte aan vervoer of opslagruimte. Aan hulp bij goede publiciteit voor een speciale expositie. Of even ruimte voor een juridische of organisatorische vraag. Maar als u onder uw medewerkers een slimmerik hebt die van tijd tot tijd een vrijwilligersbijeenkomst wil organiseren zeggen we ook geen nee.

Misschien wilt u zelfs met een team van uw medewerkers een deel van de eilandelijke periodieke expositiewissel onder uw hoede nemen? Zoiets is van grote betekenis voor ons want het draagt fors bij aan de continuïteit van het project. Voor de medewerkers is het van tijd tot tijd een leuke onderbreking van de dagelijkse praktijk.

Structurele partners zoeken we dus. Waarmee we samen kunnen optrekken om mensen en cultuur op ons eiland nog steviger met elkaar te verbinden. Partners die zelf bepalen wat ze inbrengen van hun eigen kracht.

Interesse?  Als u ons mailt via info@stichtingpodium.nl nemen we snel contact met u op.

Kijk ook een op onze facebookpagina