Vitrineproject

Grote wissel:

Er is weer een grote wissel geweest bij het Vitrineproject en dat betekend veel werk voor onze vrijwilligers de wisselaars, deze zijn we dan ook zeer dankbaar voor hun inzet.                                                                 5 Collectie zijn weer terug naar de eigenaar en we hebben weer            5 nieuw exposanten gevonden om hun collecties aan een breed publiek te tonen.                                                                                                                   De inhoud van de vitrines is weer zeer divers en we hopen dat u er weer van geniet.

Op meer dan 20 locaties op Goeree-Overflakkee zorgt onze enthousiaste groep vrijwilligers dat U de wisselende exposities gratis kunt bekijken. Onze vitrines met verrassende exposities bieden een podium voor kunstenaars, historisch erfgoed en verzamelaars.

Murni Latif Fotografie: Berg(d)ingen.                                                                        https://www.murnil.com/

Tevens een uitzending op de Huiskamer van Flakkee over het Vitrineproject van Podium.                                                                                     http://www.huiskamervanflakkee.nl/aflevering/s11-aflevering-02

Onze locaties zijn op dit moment:

• Achthuizen Buurthuus – Simon Admiraal modelbouw.
• Ooltgensplaat MFC ’t Centrum – Werkstukken costumière Mevr.       Kalle.
• Oude Tonge Ebbe en Vloed – Goeree-Overflakkee mijn eiland.
• Den Bommel Bommelstee – Filmhuis Middelharnis.
• Stad a/h Haringvliet Trefpunt – Breston Nieuwe Tonge.
• Sommelsdijk Nieuw Rijsenburgh – Peter Mans, Klompen.
• Nieuw-Tonge Ons Dorpshuis – Marja Mulder- Faassen,                               poppenhuisservies.
• Middelharnis Wijkcentrum – Iman Braber, houten figuren.
• Middelharnis voormalige RGO – A.J. Visser, beelden.
• Middelharnis Diekhuus – Elly Bovée, stoffen objecten.
• Middelharnis Diekhuus – Jan Trompper, Geschiedenis Diekhuus.
• Melissant Vollenhoven – de Jeu, Spaarpotten.
• Dirksland Vroonlande – Heart Pillow Project.
• Dirksland Ziekenhuis – Rob v/d Zande Speldjes.
• Dirksland Geldershof – Kunstwereld Zuidwester.
• Melishof Melissant – Sarette Bakelaar, Edelsmid.
• Stellendam Haegse Huus – Murni Latif Fotografie.
• Eben-Heäzerschool Havenhoofd – De reizende dichters.
• Ouddorp Huisartsenpraktijk – Simon Admiraal modelbouw.
• Ouddorp De Vliedberg – M.Kalle Timmermansgereedschap.
• Goedereede Complex Westvoorne – M. Mulder-Faassen                           Boekenleggers.

Meedoen als vrijwilliger?
Onze Podium vrijwilligers wisselen de exposities regelmatig. We kunnen altijd extra handen gebruiken.
Het is verantwoordelijk maar erg leuk werk. Allerlei interessante kunstwerken, erfgoed en verzamelingen gaan door uw handen en u draagt iets bij aan het culturele klimaat op Goeree-Overflakkee

Ook iets voor U?

Meldt u aan of vraag  vrijblijvend informatie op via                           info@stichtingpodium.nl

Meedoen als exposant?
Voorlopig kunnen we weer vooruit maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe exposanten. Het kan van alles zijn, een verzameling speldjes tot kunst of hobby. Maar ook de historie van ons eiland en zijn bewoners of bedrijven vinden veel mensen interessant, Podium bied een podium met haar vitrineproject.

Kosten zijn hieraan niet verbonden.
Informatie hierover bij: Bas de Vos.
Per e-mail of per telefoon: 0187-632769

Meedoen als bedrijf of organisatie?
Podium organiseert dit project met haar vrijwilligers en zonder structurele overheidssubsidie. We kunnen dus steun gebruiken.  Dan bedoelen we niet direct geld hoor.
(hoewel ook een financiële bijdrage altijd welkom is natuurlijk)

We zoeken eigenlijk structurele partners op het eiland met een goed hart voor cultuur, erfgoed en mensen. Wat u kunt bijdragen? Dat weet u zelf het beste.

Ons project onder de aandacht brengen van uw medewerkers zouden we sowieso op prijs stellen. Of uw leveranciers of klanten. Meer bezoekers of vrijwilligers zijn altijd welkom.

Aansluiten bij ons netwerk met uw eigen expertise zou voor ons van grote betekenis zijn. Zo’n ondersteunend netwerk versterkt onze basis.  Wat u wanneer wilt bijdragen bepaalt u zelf.

Zo is er van tijd tot tijd behoefte aan vervoer of opslagruimte. Aan hulp bij goede publiciteit voor een speciale expositie. Of even ruimte voor een juridische of organisatorische vraag. Maar als u onder uw medewerkers een slimmerik hebt die van tijd tot tijd een vrijwilligersbijeenkomst wil organiseren zeggen we ook geen nee.

Misschien wilt u zelfs met een team van uw medewerkers een deel van de eilandelijke periodieke expositiewissel onder uw hoede nemen? Zoiets is van grote betekenis voor ons want het draagt fors bij aan de continuïteit van het project. Voor de medewerkers is het van tijd tot tijd een leuke onderbreking van de dagelijkse praktijk.

Interesse?  Als u ons mailt via info@stichtingpodium.nl nemen we snel contact met u op.

Kijk ook een op onze facebookpagina